Editkilpailun 2020 shortlistat

Vuoden 2020 kilpailun kaikki 17 sarjan shortlistat on julkaistu. Ehdokkaat ovat toimituksellisissa sarjoissa ovat aakkosjärjestyksessä lehden mukaan markkinoinnilisissa sarjoissa mainostajan mukaan. Editkilpailun voittajat julkistamme 18.3.2021.

Toimitukselliset sarjat

Vuoden kannet 2020

Vuoden aikakauslehtikansi, yleisöäänestys

Vuoden myyvin irtonumerokansi

Vuoden jutut 2020

Vuoden juttu yleisömediassa, feature

Vuoden juttu yleisömediassa, lifestyle

Vuoden juttu ammatti- ja järjestömediassa

Vuoden juttu asiakasmediassa

Vuoden 2020 toimittaja aikakausmediassa

Vuoden brändilaajennus aikakausmediassa 2020

  • Sekasin by Demi, Demi, A-lehdet
  • Seiska.fi:n omat videosarjat, Seiska, Aller Media
  • Meditaatio-podcast -sarja, Voi hyvin, A-lehdet

Vuoden kuva aikakausmediassa 2020

Henkilökuva

Lifestyle-kuvasarjat

Kuvareportaasi

Vuoden aikakausmediat 2020

Markkinoinnilliset sarjat

Markkinoinnillisia sarjoja on vuoden 2020 Editkilpailussa kolme. Vuoden aikakauslehtimainos -sarjassa ja uudessa Vuoden aikakausmediakampanja -sarjassa tuomariston valinnat perustuvat yksittäisiin toteutuksiin: mainokseen tai kampanjaan. Vuoden aikakausmediakampanja -sarjan valintakriteereissä painotetaan erityisesti kampanjan tuloksellisuutta, oivaltavuutta ja toimivuutta käytetyissä kanavissa. Vuoden aikakausmediamainostaja -sarjassa palkitaan kokonaisuutta: kuinka mainostaja on hyödyntänyt aikakausmedioita vuoden aikana.

Vuoden aikakausmediakampanja 2020

Demi × Into Kustannus: Runkkarin käsikirja

Demi × Into Kustannus: Runkkarin käsikirja

Demi × Into Kustannus: Runkkarin käsikirja

Demi × Into Kustannus: Runkkarin käsikirja

  • mainostaja: Into Kustannus 
    kustantaja Camilla Gabrielsson, kustantaja Jaana Airaksinen, toimittaja ja kirjailija Ina Mikkola
  • suunnittelu: A-lehdet
    somestrategi Essi Rundgren, avainasiakaspäällikkö Tuija Åman, AD Jenni Jokela, valo- ja videokuvaaja Antti Raatikainen
  • muut kampanjaan vaikuttaneet: Vaikuttajat Maiju Voutilainen ja Eino Nurmisto
  • käytetyt mediat: Demi (Demi.fi, Instagram ja YouTube)
K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

Repäise

  • mainostaja: K-Rauta
    Chief Marketing Officer Jonna Nummela, Senior Marketing Manager Camilla Gummerrus-Forstén, Creative Director Tarja Viilola
  • suunnittelu: Kurio
    Creative Director Jari Lähdevuori, Account manager Nina Merikoski, Coordinator Tiia Veijalainen, Coordinator Mikaela Björkqvist, Strategist Elli Tuominen
  • mediatoimisto: Toinen PHD
    Digital Client Manager Kaisu Koivisto, Planner, print & OOH Nea Raaska, Planner, video & audio Siiri Köli, Specialist, search Aliina Atosuo, Strategist Mikko Junttila, Marketing Architect Susanna Virkkula
  • muut kampanjaan vaikuttaneet: Arttu Mustonen (@mustarttu), Laila Lindqvist (@laluuna), Johanna Loukamaa (@_johannalou_)
  • käytetyt mediat
    aikakauslehdet: Avotakka, Deko, Eeva, Glorian Koti, Kodin Kuvalehti, Koti ja Keittiö, Meidän Perhe, Meidän Talo, Me Naiset, Unelmien Talo & Koti, Viherpiha
    TV: Nelonen, MTV3, Sub, Ava, Discovery Finland
    radio: Sanoman ja Bauer Median radiokanavat
    ulkomainonta: Clear Channel & JCDecaux
    some: Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok
    laaja valikoima suomalaisia nettisivuja (ohjelmallinen videomainonta)
    Google (hakusanamainonta)
    yhteistyö Escape Room Helsingin kanssa
Unilever: Dove Self-Esteem Project

Unilever: Dove Self-Esteem Project

Dove Self-Esteem Project

  • mainostaja: Unilever Suomi
    Nordic Brand Manager Dove Line Relling Printzell
  • suunnittelu: Otavamedia Natiiviratkaisut
    tiimiesimies Maarit Nykänen, Otavamedia Natiiviratkaisut ja avainasiakkuuspäällikkö Niko Vahtera, Otavamedia Mediamyynti
  • mediatoimisto: Mindshare
    Account Manager Riitta Vahtera, Print & OOH Planner Pirjo Hartikainen, Digital Planner Eeva Nevasalo
  • muut kampanjaan vaikuttaneet: Kampanjassa mukana Johanna Oras ja Olivia Oras
  • käytetyt mediat
    verkkomediat: Anna.fi ja Kaksplus.fi
    printtimediat: Anna, Eeva, Fit, Gloria, Hyvä Terveys, Kauneus & Terveys, Kodin Kuvalehti, Kotiliesi, Kotivinkki, Meidän Perhe, Me Naiset, SPORT, Trendi, Voi Hyvin

Vuoden aikakauslehtimainos 2020

Tuplana (sarja)

  • mainostaja: Hartwall Vichy Original
    Brand Manager Mira Kujanpää, Brand Manager Antonia Havaste
  • suunnittelu: Bob the Robot
    Creative Tuukka Paikkari, Creative Jussi Pekkala, Client Lead Ilkka Uotila, Accont Director Hanna Palo, Account Manager Jenna Hämäläinen, Elisa Konttinen
  • tuotanto: Studio Veikko Kähkönen
    Photographer Veikko Kähkönen, Producer Emma Eskola, Stylist Janic Leino, Hair & makeup Aino-Sofia Kojonen, Production assistant Severi Uusitalo, Gaffer Eepu Näsi, Retouching Kasimir Häiväoja / FLC Helsinki,
  • mediatoimistoTulos Helsinki
    Planning Director Sebastian Örn, Account Manager Marika Muchanga,
    Paid Media Consultant Sami Hiirsalmi
  • julkaistu: Image, Kauppalehti Optio, Maku, Me Naiset, Suomen Kuvalehti
Hartwall Vichy Original: Tuplana

Hartwall Vichy Original: Tuplana

Hartwall Vichy Original: Tuplana

Repäise (sarja)

  • mainostaja: K-Rauta
    Chief Marketing Officer Jonna Nummela, Senior Marketing Manager Camilla Gummerrus-Forstén, Creative Director Tarja Viilola
  • suunnittelu: Kurio
    Creative Director Jari Lähdevuori, Account manager Nina Merikoski, Coordinator Tiia Veijalainen, Coordinator Mikaela Björkqvist, Strategist Elli Tuominen
  • mediatoimisto: Toinen PHD
    Digital Client Manager Kaisu Koivisto, Planner, print & OOH Nea Raaska, Planner, video & audio Siiri Köli, Specialist, search Aliina Atosuo, Strategist Mikko Junttila, Marketing Architect Susanna Virkkula
  • julkaistu: Avotakka, Deko, Eeva, Glorian Koti, Kodin Kuvalehti, Koti ja Keittiö, Meidän Perhe, Meidän Talo, Me Naiset, Unelmien Talo & Koti, Viherpiha
K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

K-Rauta: Repäise

Café Reykjavik

  • mainostaja: Paulig
    Director, Global Brands & Portfolio (Santa Maria, Paulig Coffee, Risenta, Gold&Green) Tomi Wirtanen, Head of Brands & Portfolio, Coffee Jutta Nordblad, Brand Manager Lilli Hakanpää
  • suunnittelu: Bob the Robot
    toimitusjohtaja Miska Rajasuo, luova johtaja Anu Igoni, asiakkuusjohtaja Kaija Rossi, projektipäällikkö Petra Yli-Hemminki, projektipäällikkö Satu Reunanen, suunnittelija Juha Nikkilä, suunnittelija Riku Eteläkoski, graafinen suunnittelija Anttu Brück, graafinen suunnittelija Tuomas Lahtinen, graafinen suunnittelija Tuomo Killström
  • mediatoimisto: dentsu Finland
    Client Partner Aku Vehmersalo, Strategy Director Teemu Suutari, Activation Director Pirjo Ketola, Junior Strategic Planner Laura Brotkin, Media Specialist Ida Stromer 
  • julkaistu: Kodin kuvalehti, Maku, Me Naiset, Mondo, Tiede, Viinilehti
Paulig: Café Reykjavik

Paulig: Café Reykjavik